Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

zondag 25 januari 2009

Hot!

Muisman is (door z'n broer) besmet met het peperplantjesvirus. Het idee dat er aan een plant een eetbaar vruchtje groeit, dat stoom uit oren laat komen en sprinklers in ogen spontaan doet afgaan, fascineert hem in hoge mate. Zo kon het dan ook gebeuren dat op een mooie zondagmiddag die aanvoelde als de eerste lentedag van 2009, maar liefst 14 verschillende soorten peperzaadjes de grond in gingen. Kijk maar!

7 opmerkingen:

  1. En wat ga je met al die uitgekomen pepertjes doen?Toch wel verkopen hè!
    Anders vrees ik met grote vreze voor de maagjes van de Fam. Muis!
    Wel leuk, dat zelf kweken!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou het was inderdaad een hele mooie dag vandaag.
    Wij waren niet de enige die dachten mooi weer voor een wandeling over de Mookerheide ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haaaaaa, pepers. Leuk om te verwerken in tafeltuindecoraties. Manlief wil zijn eten er zeker niet door laten bederven :-))))) en ik eigenlijk ook niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jenny, ik ga ze lekker opeten! En in de olie stoppen voor pittige olie en soms weggeven aan liefhebbers.. En voor onze maagjes.. uhh.. nou ik heb ergens gelezen dat als je darmen/maag gewoon gezond zijn, het eten van pepertjes helemaal niet uitmaakt. Wanneer je open plekjes in darm of maagwand hebt, vererger je een en ander wel... Nouja, voorlopig gaan we er maar vanuit dat we van binnen gaaf zijn :P

    Die waren allemaal heengezonden Min, naar de mookerhei.. ach loop toch naar etc. ;)

    Qua kleur en vorm zijn ze echt fantastisch idd en als zodanig zeer decoratief Margriet. Maar toch... eet ik ze liever op! :P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor mij dus ook maar "ter decoratie" lijkt me trouwens érg leuk on te zien groeien !
    Om te eten bedank ik graag en ik ben beweeglijk genoeg zodat er geen énkele reden is ze bij mij eventueel "in een zekere plaats "te stoppen !
    We gaan vast nog wel zien wat je allemaal met het speeltje uit het vorige logje kan uitrichten ... toch?

    ps en dat is 1x mis

    BeantwoordenVerwijderen
  6. de tweede poging ging goed en pas tóen zag ik dat de codes weg zijn , geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien als oppep(p)er voor de volgende vierdaagse Riet? :P
    Van dat speeltje ga je zeker nog wat merken, ik ben echt errug enthousiast! En ja, de codes zijn weg, meer invloed op de reacties kan ik geloof ik niet uitoefenen!

    BeantwoordenVerwijderen