Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

maandag 12 april 2010

De bak

Het was wat moeilijk op gang komen vandaag. Tegenover ons lieflijke huisje stonden enorme vrachtauto's met grote slangen, uitrijtanks van gier te voorzien. Het geluid was hinderlijk monotoon, van stationair draaiende motoren en de stank was overwelmend zullen we maar zeggen.

Het nodigde niet uit om het pand te verlaten voor buitenactiviteiten. Nouja, kon ik mooi een offertetjetje maken, want de opdrachtgever van m'n laatste project wilde er nog wel een klein vervolgje aan breien. Super natuurlijk.Anyway, iets na de middag verdwenen de tankwagens en ze namen de geur mee. Heul sympathiek, waarvoor dank en kon ik toch buiten wat gaan klussen.

Even wat anders: Als iemand aan je vraagt, wil je nog haspelplankjes?, moet je altijd ja zeggen (echt, neem het aan van een kenner!). Haspelplankjes (plankjes die samen een haspel gevormd hebben voor kabels enzo) zijn onmisbaar voor elke DEEHAAZETTER annex tuinier.

Ik heb al heul veul met deze sterke robuuste en lekker oud lijkende (zijnde) houtjes gemaakt. Tuinhekjes bijvoorbeeld en vandaag drie aardbeibakken.

Met wat hulp en een handje vol schroeven en spijkers, schroefboor, zaag en hamer, werd het al snel wat. Jammer dat knecht en knecht vrij snel op apegapen lagen. Al was die ene meteen al niet zo geïnteresseerd nu ik de foto's zo eens bekijk. Sam is denk ik een beetje uitgetimmerd. Voor Lotus is het nog een beetje nieuw allemaal.

Afijn, nou moet ik alleen nog een serie pootjes maken. Doen we woensdag. Morgen is het kleine tro(e)llendag en Minimuis wil vast andere spelletjes doen. Nou, dat haspelplankjes hardstikke leuk timmeren, dat breng ik haar nog wel bij, straks, over een jaartje of twee!

5 opmerkingen:

  1. Ziet er strak uit, errug proffesioneel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht éven dat je een beetje met de tekst aan het haspelen was ..... maar ondertussen is het "haspelplankje" gevallen en "ik zie het voor me " mooi recycling project ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er erg mooi uit! De honden liggen er trouwens ook bij alsof ze wel heel hard gewerkt hebben. :-d

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoonzus Louise is aan het moesmeterbaktuinieren geslagen. Ik kom er maar steeds niet toe..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zien er goed uit, ja!!

    Kan idd niet anders als een goed aardbeienseizoen worden!

    Laat ze smaken!!

    BeantwoordenVerwijderen