Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

woensdag 2 juni 2010

Groei willen we

Mijn multifunctionele telefoontje wil vandaag geen fotootjes verzenden. Moet ik eerst maar eens even kijken of ik per ongeluk een instelling ofzo heb gewijzigd. Ondertussen ontstaat er natuurlijk een MEGAprobleem, want nou kan ik niet laten zien hoe het stuk grond met vers gestrooid graszaad er uit is gaan zien. Namelijk als een heuse crime scene. Van boom tot boom hangt op snavelhoogte een roodwit lint, om aan te geven dat vooral witte viervoeters dienen te stoppen: EN WEL ONMIDDELIJK! Dus, tja, moet je het maar geloven op mijn woord. Hopelijk krijgen de zaadjes nu genoeg rust om snel een matje gaan vormen met z'n allen.

Vandaag kon ik bijna mijn tomatenplanten richting composthoop dragen. Het was veuls te warm geworden in de kas... Gelukkig had ik het net op tijd in de smiezen. Nou ben ik druk doende met met een spoedschrijfklusje de komende dagen, maar als het enigzins kan wil ik toch eens kijken of er buiten in de volle grond op simpele wijze een kasje te construeren valt zodat de planten nog kans krijgen om vrucht te gaan dragen. Ze blijven enorm achter in groei namelijk.... sjo sjielug voor mij! Zullen we het maar niet hebben over Muismans pepertjes, die hebben het ook zwaar.

Anyway, 2010 gaat niet de boeken in als het meest glorieuze moestuinjaar, dat weet ik nu al!

4 opmerkingen:

  1. Ik had er best graag een foto bij willen zien, maar ik kan me toch wel voorstellen hoe de doggies deze "Crime Scene" besnuffelen!
    Mijn cameraatje is in handen van een ander geweest: alles wat ik nu film wordt versneld opgenomen... leuk die apparaten, maar ze moeten WEL gewoon doen waarvoor ze bedoeld zijn, toch? Hhmmpfff...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij staan de pepers ook te miezeren, maar ik hoop met het weer van nu en komende tijd, dat wordt verwacht, dat ze het warm genoeg krijgen.
    Voor een snel "kasje" zou je van groen gaas(datgene wat je net hebt opgeruimd) met wat knip en buig werk, wat stokken voor stevigheid, plastic en knijpers iets kunnen knutselen wat je planten wat meer beschutting geeft. Als ik je blog zo zie en je knutsels heb ik wel vertrouwen dat je zonder foto's of tekeningen iets kunt verzinnen.
    Succes en ik geniet van je blogs
    Jans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben veel te ongeduldig geweest: ruculo schiet door in plaats van blaadjes te krijgen, mijn tomaten stonden te vroeg buiten waardoor ik voor hun toekomst vrees (gelukkig mag ik er morgen een paar gaan ophalen bij een oom), de paksoi heb ik blijkbaar véél te vroeg buiten gezet waardoor die ook in bloem schieten in plaats van fijn te kroppen (ja weet ik veel, als die mini-plantjes in het tuincentrum staan, dan gooi ik die er bij mij gewoon de grond in - ging perfect vorig jaar). Nu ja. De peultjes lijken deze keer wel te willen gaan lukken. En misschien heb ik een mooie courgetteplant of drie. Als ik weer eens tijd heb, prop ik gewoon nog een hoop de grond in.

    Maar de honden van je gras afhouden? Lijkt me sterk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben ik wel nieuwsgierig wat degene dan precies met je filmtoestelletje heeft uitgevroten Libra!

    HA Jans, leuk dat je meeleest! Ik denk idd dat het zoiets moet worden. Kleine ingreep en dan hopelijk een boel blije tomaatjes!

    Jij gooit en propt nogal zo te lezen Meyser... maak ik me wel een beetje zorgen over :) (overigens met een courgetteplant of 3 kom je een hééél eind, lekkerrrrr jam van maken)

    BeantwoordenVerwijderen