Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

maandag 28 juni 2010

Snipperstukjes

Het was geen onverdeeld genoegen om te wandelen vanmorgen, al lag dat niet aan het uitzicht. Het graan stond er mooi bij. Maar de warmte was stevig en leunde om half tien al zwaar tegen alles aan wat zich wilde bewegen.

Ik slenterde zo langzaam dat mijn schaduw besloot vooruit te gaan, echt waar. Vervolgens begon een deltavlieger (in de zin van insect en niet van een menspersoon met kunstmatige vleugels, anders was het wel heel dramatisch) me te stalken. Razendsnel vloog het beestje en heul hinderlijk, dat vooral, rond mijn hoofd. Dus liep ik zwaaiend als een dolleman over de paadjes. Weet je wat jongens, zei ik tegen de hapsnavels, ik ha skjin mien nocht! We gaan weer naar huis. Yep, zo ging het.

Thuis papieren geordend. Stapel voor de papierbak, stapeltje voor de versnipperaar. Laatstgenoemde moet ik nog effetjes kopen. Heb heel vaak dingen die niet zo bij het oud papier kunnen. Nou om dat allemaal op te fikken... niet zinvol. Anyway, tussendoor nog een truitje afgemaakt voor de pop. Dat verhaaltje staat elders. Ennuh, nouja, vooral rustig aan gedaan!

Zo ga ik nu eens even wat ramen tegen elkaar open zetten. Ik zag dat de thermometer 29 graden aangaf. Das nou net wat te veel voor het lekker. Latur!

4 opmerkingen:

  1. Lieve Marian,
    Bij zo'n temperatuur doe je deuren en ramen dicht, de zonwering en evt. gordijnen dicht.
    Vroeg op de dag alles tegen elkaar open om de koude in huis te krijgen en als de temperatuur binnen en buiten gelijk is ALLES dicht. Want dat windje brengt wel 29 graden naar binnen. Wij hebben de kamer op het zuiden en westen en het is nog niet warmer binnen geweest dan 22,6 graden. Straks gooi ik de boel ook nog even open.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hmmm, das nog wel eens uit te proberen Gerrie, er komen in elk geval nog dagen genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is inderdaad bijna te warm om te wandelen, tenzij het in de schaduw is. We weten hier de temperatuur binnen nog op 25 te houden. Met dezelfde tactiek als Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja overdag alles dicht houden en wat bakken en/of gieters koud water 's morgens binnen zetten.dat werkt als een alternatieve airco, weliswaar zonder vin. dat water neemt langzaam de temperatuur van de omgeving aan waardoor die niet oploopt. kun je s avonds je aarbezien e.d. mee begieten. (ik laat zelf een laagje koud water in de badkuip staan doe ik 's avonds wat warm erbij en stap er in)

    BeantwoordenVerwijderen