Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

zondag 15 maart 2009

Nuttige zaken

We sloegen vanmorgen aan het zaaien, Muisman en ik. Bonekruid, bieslook, tijm, koriander en nog veel meer kruidjes en ook wat groentedingen. Gezellig in de kas. Met verwondering keek ik naar het zakje lavaszaad (maggiplant). Jarenlang bezig geweest om de megastruik die op een beroerde plek in de tuin stond uit te roeien, heb ik kennelijk in een onbewaakt ogenblik toch weer zaad gekocht. vlaagje verstandsverbijstering, maar aan de andere kant... wat is het leven zonder maggiplant. Helemaal niks, webwezens!

Buiten zaaiden we tuinbonen en staken vervolgens overal stokjes in de grond. In het kader van het ontmoedigingsbeleid richting de poepende wilde dieren. Het leek wel een mijnenveld verdeurie. Ik moet nu eerst maar van panlatten stokjes zagen of takken transformeren tot kleine prikkers. We hebben er nogal wat nodig de komende tijd. Bietjes, boontjes, spinazie, sla, het moet nog allemaal in de grond en om het tuinieren zoveel mogelijk low budget te houden, gaan we die echt niet kopen! Over budget gesproken, we kunnen wel een openluchtconferentie organiseren voor fakirs gedurende de kiemtijd, mogelijk een gat in de markt. *maakt aantekening op to-do-list*.

Anyway, vanmiddag even gekeken of Minimuis het goed maakte. Het was super, want ze moest huilen! Kon ik lekker met 'r op de arm lopen! Hiehaaah!

3 opmerkingen:

  1. Tsjonge Muizema, je lijkt het kruidenvrouwtje wel. Je heet irl toch niet toevallig Klazien eej? Maar, het houdt jullie aardig van de straat. Vooral dat Muizepa het deze winter alweer niet druk heeft gehad met de ijsdikte meten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en wij komen allemaal mee-eten :-)
    Die lavas, ja die hadden wij ook ooit, maar jee...wat worden die dingen groot zeg. Ik vond het wel heerlijk om mee te koken bij bijvoorbeeld sperciebonen, snijbonen, bruine bonen ennehhhh...zal ik nog even doorgaan ? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan er van mee praten wat een leven zonder Lavas is , .....véél minder smaakvol .
    Moet nodig naar het tuincentrum .... en eh.... goede oogst t.z.t.

    BeantwoordenVerwijderen