Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

zaterdag 14 maart 2009

Woorden enzo

Er zijn leuke woorden op de wereld. Zo kreeg ik een mailtje van een bedrijf dat aan golfbalbedrukking doet. Het leek wel een Belgische term, die kunnen soms ook zo precies aanduiden waar het om gaat. Neem nou droogzwierder (centrifuge) of wentelwiek (helikopter), daar zit toch geen woord Frans bij. Muisman kwam verbaal ook errug leuk uit de hoek . ‘Ik heb alleen nog een éénsloksborreltje in de aanbieding’, zei hij en hield twee half gevulde glaasjes omhoog. Nou, dat klonk toch een stuk beter dan de term mondergering (nadruk op eerste lettergreep) die ik in gedachten had. Zo doe je nog eens wat scrabblewoorden op trouwens.

Het was sowieso een leerzame dag. De moestuin werd licht omgespit, geharkt en daarna bemest. In dat laatste zat een leermoment voor boerin Muis. Niet tegen de wind in strooien. Boer Muis heeft zo’n 'learn on the job' ervaring niet nodig. Zijn soort piest al eeuwen de goede kant op, dus een link leggen met effectief strooien of zaaien zit in de genen voorgebakken zullen we maar zeggen. Les twee speelde zich binnen af. Als je brood gaat toasten in de oven, blijf er dan bij. Deed ik niet, waardoor vier tosti’s een halfzijdige crematie ondergingen. Droevige zaak, al kon ik de bovenkant vervangen door nieuwe bammetjes. Turend naar het bruiningsproces kwam les drie voorbij, maar dat was wat je noemt ouwe koek: wachten duurt lang!

Beetje spitten.. (je hebt werkpaarden en (witte) tuigpaarden eej :P)


Een stuk van de tuin. Er is nu al geharkt en bemest enzo.


Ennuhhhh. zulke rare jongens kun je tegenkomen. Deze snorkel zit bij te komen van de schrik, hij zat diep onder de grond vermoedelijk een beetje te suffen.

3 opmerkingen:

  1. Jij bent lekker opgeschoten vandaag. Al had je er wel een klusje bij denk, volgens mij ging er een witte sam naar buiten en een zwarte sam naar binnen.gr. ootmarsje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me inderdaad niet de meest gunstige plek om een witte hond ook wit te hóuden !
    Onze tuin zou al tamelijk vol staan met allen de kas die ik hier zie , zucht ..... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt zonder meer een prachtige tuin! Doet me denken aan mijn tuin, ik geloof dat ik maar eens aan het werk ga. Gek toch dat onkruid altijd veel harder groeit dan je eigen vaste planten. Zucht.

    BeantwoordenVerwijderen