Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

vrijdag 10 april 2009

Stratenmaker op klei-show

’Niet zo netjes hoor Muisman’, zei ik tegen m’n eigen privéstratemaker zonder shirt. M’n opmerking sloeg trouwens op de paadjes die hij aan het leggen was, niet op zijn half ontklede staat. Mooi uitzicht zou ik willen zeggen en hoe kon je er anders bijlopen op deze schitterende ‘het leek wel zomer’ dag.

We waren lekker bezig in de tuin. Eerst hadden we samen de harde kleigrond geëgaliseerd, daar waar in de moestuin de stenen paadjes zouden komen te liggen. Daarna voerde ik wit zand aan, zodat Muisman een mooie vlakke ondergrond kon maken. En vervolgens kon er be- of ge-straat worden. Ik transporteerde de steentjes met een kruiwagentje en Muisman maakte er wat moois van. Niet TE mooi, maar daarom juist helemaal goed.

Mijn zorg over het slagen van de stratenmaaksessie zat ‘m in de steentjes. Ik had altijd paadjes van ouwe kromme en veelkleurige bakstenen in mijn bloementuin. Een samengeraapt zootje, maar wel charmant. En nu hadden we nog nieuwe stenen liggen, van de oprit en het terras. Laten we die maar gebruiken, stelde Muisman voor, maar ik had er een errug hard hoofd in. Sterker nog, ik wilde het eigenlijk niet. ‘Joh Miep’, zei Muisman, ‘je zal zien dat het goed wordt’. Nou vooruit dan maar eej.

Nu liggen de paadjes er bijna allemaal in, met hier en daar een gepland glooiinkje en bochtje om het gelijkmatige van de stenen wat te doorbreken. Ennuh zal ik je eens wat vertellen? …..Ik ben er heel blij mee!

(morgen een fotootje)

1 opmerking: