Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

vrijdag 29 mei 2009

Biologieles

Honden kunnen ook niet tegen brandnetels, getuige de wijze waarop Sam uit de sloot kroop. Hij strompelde min of meer naar boven, om tegelijkertijd met een voorpoot over z'n snuit te kunnen vegen. Arme ziel. De bal lag helemaal onderaan de walkant. Toen moest ie wat hè. Nou Sam niet echt hoor. Die deed een snelle poging en liet het ding toen liggen voor mij. Tja, kan me het wel voorstellen. Ik heb het vermogen om een poot uit te steken zou je kunnen zeggen. Hij moet alles met z'n bek doen.

Ik had er niet bij stil gestaan dat honden brandnetelprikken ook voelen eigenlijk. Denk dat ik dat dacht omdat viervoeters bedekt zijn met een harig velletje, maar ik meende het al eerder geobserveerd te hebben een dergelijke reactie op de venijnige plant. Afijn, tot zover de les biologie van vandaag. Ik ga nu weer even wat centjes verdienen. Alweer? Ja, alweer!

Zie jullie morgen?

2 opmerkingen:

  1. Arme Sam , weet zo'n hondenbeest veel ! Nou ja ,ik ook niet hoor .Een rietepietz denk óók dat die vacht er wel tegen kan !

    BeantwoordenVerwijderen