Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

zondag 2 augustus 2009

Blijf het maar leuk vinden..


Zóóóóóó lollig. Echt waar. Die voldoening van het oogsten, ik kan er niet over uit. Vanmorgen liep ik 't kasje binnen en kwam weer naar buiten met tien tomaatjes. Dat is toch onbetaalbaar eigenlijk! Of wat je ook kunt zeggen: twee euro in de knuistjes en voor tweehonderd euro plezier. Er lag nog een stukje Port Salut (kaas) in de koelkast. Samen met het net gebakken brood en de verse basilicum, waren die rode jongens in no time soldaat gemaakt (nôh, niet overdrijven Miep, er zijn er nog 4 over..)

Anyway, wist je dat je de komkommer van de top naar de steel moet schillen? De bitterheid die sommige vruchten kunnen hebben, zit um bij het begin van het ding. Als je andersom het velletje zou verwijderen, verspreid je die ongewenste smaak als het ware over de hele komkommer. Weer wat geleerd. Ik althans. Beetje een tuinonbenul eigenlijk. Tot voor kort wist ik ook niet dat er gele komkommers bestonden... zet je wel aan het denken, wat weet je dan eigenlijk weinig....

Afijn, wordt aan gewerkt eej!

8 opmerkingen:

  1. Zeg Muis, woon je niet toevallig ergens bij mij om de hoek;-) Ik krijg ineens zin in tomaatjes, ceetjes etc. groetjes, Martine
    http://besparenmaar.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ja! Weet precies wat het in houdt hoor! Genieten van je opbrengsten. Moet alleen wel een klein beetje toegeven dat ik een tikkeltje jaloers ben op die mooie rode gekleurde bolletjes van je. Wij hebben tot nu toe alleen nog maar een enorme hoeveelheid groene... :o(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Martine, owwww, had dat nou eerder gezegd.. ze zijn nu op! Even wachten tot de volgende roodhuidjes opduiken. Ben je aan het besparen geslagen? Heel goed!!

    Hé mama! Ergens op een weblog heb ik gelezen over het oogsten van groene tomaatjes en hoe je ze dan weg kon leggen tot ze rood werden. Dat onthoud ik wel dacht ik, dit adresje... nee dus. ik heb aan de tomatenplanten buiten echt heel veel groene tomaten, waarvan ik denk, redden die het wel om buiten rood te worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh ook nooit geweten dat je een komkommer zo moest schillen, nou ja deze miep zit zelfs onkruid te kweken haha. Maar mooi weer een beetje wijzer geworden thanks. Schitterende tomaatjes trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg je eigen groente kweken. Dat genieten is dan inderdaad onbetaalbaar. Mag je trots op jezelf zijn dat je dat hebt gedaan. Leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wist het óók niet ,van die komkommers, ik schaam me ter plekke net zo lang tot ik niet meer afsteek bij de tomaten !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hou het maar bij de druif en de vijg.
    Maar ja ik weet nu al die vijgen gaan mislukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Onkruid kweken... hmmm veel centjes, dat gaat wel ver inderdaad :P

    Hoi Henrike, ja het is echt heel leuk en ik vind het niet eens zoveel werk... misschien heb ik een paar grassprietjes meer dan gemiddeld, maar dat mag de pret niet drukken :P

    Moet je je pruikje wel afscheren Riet, anders val je nog op. (ik kan ook op elke tomaat een toefje sam leggen...)

    Nou Min, één van mijn wensen is nog 'ns een druif... dus als die wel lukken bij jou, benijd ik je wel!

    BeantwoordenVerwijderen