Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

maandag 17 augustus 2009

Last

'Komt niet meer goed hè', vroeg de groene man timide. 'Nee knul, komt niet meer goed', antwoordde ik en knipte kordaat de navelstreng door. Je moet zo'n paprika niet in onzekerheid laten zitten. Ik had het rotte plekje op z'n bast snel groter zien worden, dus dat zag er niet goed uit. 'Ook groen ben je heel erg lekker hoor', sprak ik troostend, 'Je mag straks mee in de roerbak met een mooi cayenne goldpepertje en nog wat andere groentetjes uit eigen tuin, dus je bent in goed gezelschap.'


Tja, kommer en kwel in de natuur. Vlak bij het terras zucht een pruimenboom onder haar zware last. Beetje veel van het goede. Als een vrouw met cup dubbelD ofzo. De (voor sommigen) felbegeerde maat, heeft als keerzijde vaak zeurende pijn tussen de schouderbladen en vervelende smetplekken in de zomer.... Nee,nee,nee, ben verre van ervaringsdeskundige, maar je hoort wel eens wat... Jeetje, ik raak wat van koers geloof ik.

Waar was ik. Oja, de pruimenboom heeft het moeilijk, want ze draagt zoveel vrucht, dat er hele takken af dreigen te breken. Het is gewoon aandoenlijk zo'n jong relatief klein boompje met zo ontzettend veel pruimen. Als bijen op een honingraat enzo. Nouja, kijk zelf maar, dit is een klein stukje tak.

Maaruhm... lekker dat ze zijn joh! :P

3 opmerkingen:

  1. Toch eens fliepsen naar druif, want de trossen worden los gegooid (ehm geknipt)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou je em niet stutten dan? Zonde als er een tak afbreekt!

    Al nieuws van de kas? Ik zou ook mailen, dan weet je teminste waar je aan toe bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kom op met die flieps min.

    Hij wordt idd gestut Doortje

    BeantwoordenVerwijderen