Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

woensdag 21 oktober 2009

Voedingsbouwsteen ofzo

'Compact gebeuren joh', zei Muisman grinnikend en woog het kleine pakje in zijn handen. De bofkont, hij mocht vandaag op pad met sneetjes baksteen, iets kleffer, maar minstens zo hard. Meldde ik gisteren nog losjes bij Lavenders broodmachineverhaal dat ik altijd op gevoel aan het bakken sloeg, ik had er aan toe moeten voegen dat een beetje verstand gebruiken ook geen kwaad kon. Want toen ik gisteravond de deksel van mijn broodbakker afhaalde zag ik het wel.

'Gist vergeten.. (eten... eten... eten...)' meldde ik Muisman met mijn hoofd boven het mager gevulde bakblik. 'Niet weggooien!', was zijn antwoord, 'das zonde.' En daar had ie gelijk in natuurlijk. Het blijft brood en nog multifunctioneel ook nou ik er over nadenk, tis een prima wapen zo'n hardgebakken klomp deeg.

Ken je dat bordspel Cluedo? Moet je uitvogelen wie dokter Black (ofzoiets)heeft vermoord, in welke ruimte van het huis en waarmee? Nou, daar komt binnenkort een geheel nieuwe versie van uit. Kun je als speler een onvermoed vermoeden uitspreken; 'Ik denk dat het kolonel Mosterd was, in de keuken uhhhh... met het eigengebakken brood van Miep.'

hmpfffff

3 opmerkingen:

  1. Kijk maar uit voor de rekening van de tandarts..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och heden Cluedo! Al jaren niet meer gespeeld!
    Maar ja ik weet ook niet of dat spel nog ergens in mijn (grote) familiekring zweeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Foutje moet kunnen hoor , en Muisman is vast wel te helpen met wat Norrit of zo ;-)

    BeantwoordenVerwijderen