Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

dinsdag 1 december 2009

Kaal geplukt!


Ik moet het de rest van mijn leven zonder neus stellen, echt waar. Hij vroor er af vanavond. Zo helder was het hier in het noorden. Om zeven uur zat er al ijs op de voorruit van ut totootje. Wonderlijk en kennelijk plaatselijk, want een paar kilometer verderop stond er een buitenthermometer op 5 graden in de plus. Ja aan m'n hoela, bij ons was het heus veul kouder!

Afijn, Muisman had voorzien en slim bekeken. 'Miep, we gaan naar buiten voor de grande finale', riep ie gisteravond en daarmee doelde hij op de eindoogst van z'n geliefde pepertjes.'Morgen zijn we te laat thuis en als het idd zo koud wordt als ze op het nieuws zeggen...' Dus kwam de bouwlamp voor de dag en ook een grote doos en toen stonden we alle overgebleven hete mennekes te plukken.

Muisman maakte er een plaatje van. Meerdere, maar die kun je bij hem bewonderen (de weg is bekend). Deze foto vond ik leuk, dus die staat bij mij.

8 opmerkingen:

  1. wat fijn dat het daar al vriest, hier nog helemaal niks

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lichte vorst hadden wij hier ook wel de laatste dagen. Zal ook eens gaan kijken morgen of er nog wat te oogsten valt!
    Ik heb de planten onder het afdak staan, waar nog paprika's aanstaan.Dus er is wel kans dat ze nog niet bevroren zijn. Vanavond vond ik het idd best wel koud!!
    Maar zoveel als jullie geoogst hebben, jeetje mina.........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier in Noord-Holland moest ik vanavond om acht uur ook al wat ijs van het autoraam krabben, wist niet wat ik zag. En wat een geweldige oogst hebben jullie nog, ik ga volgend jaar toch ook maar eens pepers kweken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar moet nogal wat hitte vanaf gestraald zijn, ik kan het hiér voelen! Gek, dat tóch je neus er af gevroren is!!
    Mooie oogst, trouwens!
    groets,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik mocht gisteravond rond half acht ook mijn ruiten van Deetje krabben. En vanochtend Juan die van zijn grote grijze auto.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En nu gezellig winteren en dromen van de lente ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die pepertjes zijn toch heet genoeg van zichzelf om zo'n plaagstootje van koning winter te weerstaan ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ONGELOVELIJK wat veel! Mooie kleurrijke foto ervan heur!

    BeantwoordenVerwijderen