Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

donderdag 11 maart 2010

Boer wordt wakker

De boeren zijn ook bezig met het nieuwe tuinseizoen. Zo rook het vandaag voor het eerst weer naar gier! Joepie. Ja, een muizenpoot is gauw gevuld. Sommige dingen zijn onlosmakelijk verbonden met het buitenleven. Er was ook al een agrariër bezig met het spuiten van bodemverbeteringshandel zag ik tijdens het wandelen. Ik ben eens op mijn vingers getikt toen ik achteloos bestrijdingsmiddelen zei, sindsdien houd ik mij braaf aan de nieuwe term. Maar misschien is het ook wel een goedje ter verbetering. Want valt er nu al te bestrijden eej, ik zou het niet weten.

Maar dit terzijde. Het ging erom dat de persoon in kwestie luid toeterend op z'n trekker zat. Tjonge, zou ie een hartaanval hebben en zo de aandacht op zich willen vestigen, dacht ik nog, maar even later zag ik het. Er stond een groep zwanen in het land en die wilde hij niet onderspuiten zal ik maar zeggen. Dat was toch lief van de man. De hele ploeg maakte zich klapewiekend uit de voeten met dat stereotiepe zwanenvlieggeluid en de langgestrekt halsen. Schitterend. Helaas, sinterklaas, de camera lag thuis.

Over filmen gesproken. Voor de mensen die zich maar niet voor kunnen stellen hoe het tijdelijke hekwerkje in elkaar steekt, een filmpje. Integraal opgenomen met horten en stoten, dus je bent gewaarschuwd. Oja, morgen is er een klein filmpje voor de Minimuisfans.

9 opmerkingen:

  1. je was vast duizelig na de filmopnames...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een geweldige uitvinding, maar of je de schoonheidsprijs er mee wint betwijfel ik. gr: ootmarsje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zat even te kijken en dacht, hé wie had dit ook alweer in de tuin... Juist, wij;) Een hek voor ongewenste gasten in de tuin. Niet dat het compleet helpt want die grote hond in het kleine jasje weet ondertussen het hekje te openen. Nou ja als ie zich echt druk maakt zeg maar... perongeluk wil dan het hekje weleens open springen. Maar het helpt wel om hapsnavels uit de tuin te houden! Die van ons mogen er niet in vanwege al het volk dat achter onze tuin langs loopt. Je weet wel van grom en grauw wat moet je daar nou;)
    Jullie hapsnavel keek wel erg ongelukkig overigens...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat je geen carriërre hebt gemaakt als cameravrouw? je zou er rijk van zijn geworden.
    Ik kom straks wel naar dat minimuis fimpie kijken, vast veel leuker......;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jij weet ons wel helemaal dizzy te krijgen, MamaMuis. Tjongejonge zeg, maar....mesterlijke omheining hoor, maar hoe deed je dat nou met die camera ? Gewoon koordje om je pols en maar rondzwiepen ????

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wacht even ik ga even op die stoel zitten, ben een beetje draaierig..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha ik moest eigenlijk wel lachen bij dit filmpje. Al jullie meubels staan buiten, vinden jullie dat handiger? XD

    Lekker dat de honden zo een lekker stukje hebben om te spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is dat jouw stem? Want die had ik heeeeeel anders bedacht.
    En springen de honden niet gewoon over het hekwerk/bankstel etc heen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens mij kun je er op wáchten dat één van de hapsnavels er overheen springt ;-)
    Nu ga ik even liggen , ben ineens zó onverklaarbaar draaierig ......

    BeantwoordenVerwijderen