Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

maandag 5 april 2010

We komen er wel!

Eindelijk eens een beetje in de tuin kunnen kloojen zonder meteen doormidden te breken. Fijn. Eerst alle loslopende digitalis maar eens verzameld, ook wel vingerhoedskruid genoemd. Ben gek op die lange jongens met kelkjes in roze en wit en weet ik veel. Ze zaaien zichzelf uit en als je goed kijkt kun je overal jonge plantjes vinden. Ik zet ze allemaal bijelkaar in de schaduwtuin. Ten eerste is een grote groep dezelfde bloemen altijd een rijk gezicht en ten tweede is dit nieuwe stukje tuin nog vrij leeg. Dus worden we al verplantend rijk, want wat je hebt hoef je niet te kopen. Dat zijn twee ERREN in één klap.

Daarna het pieperstuk in de moestuin klaar gemaakt. De wâldgieltsjes, lagen al met hun tentakels te zwaaien in het doosje. Of er nog eens wat van kwam. Ja hoor! Tsss. Lootje vond het gedram ook wat irritant, dus die dacht, laat ik 'ns wat sprietjes kortwieken. Gelukkig zag ik het, want ut beestje kwam met z'n snavel voor de lens... Betrapt!Wat een aardappel eej! Nu liggen alle Friese geeltjes mooi op een eigen plekje. Ik kan niet wachten tot de eerste blaadjes de kop opsteken.

4 opmerkingen:

  1. Slim tuinieren is je wel toevertrouwd ,wél oppassen dat die hapsnavel je het werk niet uit handen neemt ,het lijkt me een behulpzaam typje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die arme hond krijgt zeker niet genoeg te eten... Hij weet wel medelijden op te wekken. (maar niet heus) Fijn he, dat je knechtjes hebt bij je tuinwerk. Mooi plaatje i.i.g.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aha,je had goede hulp bij het tuineren.

    Fijne avond verder,gr inka en andre

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je was er net op tijd bij!!

    Maar ja, zo'n goede hulp verdiend ook wel eens wat lekkers,toch??

    BeantwoordenVerwijderen