Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

maandag 31 mei 2010

Nee

Ik geef het toe, het was een veel te voorbarige wens van mij om m'n slaapzak tot aan de kin toe dicht te ritsen en lekker door te knorren tot het volgende voorjaar. We konden vandaag zelfs met ons kookplaatje buiten een beetje kokkerellen in de zon. Aan het eind van de dag was de lucht strakblauw. Het leek wel zomer!

We kruiden (? als in verleden tijd van kruien) vanmiddag grond naar een schaduwtuinbordertje en richting een aangrenzend stukje, wat gras moet gaan worden. Halen we morgen even speciaal schaduwgraszaad voor. Wist niet dat het bestond, maar het bestaat: Gras dat schaduwminnend is. Ben benieuwd.

Muisman spoot de lantaarnpaal in een mooie groen/bruintint. De meeste ronddansende pluisjes paardenbloem verkozen niet in de verf te gaan zitten, dus het eindresultaat was goed.

Sam voorziet ook een mooie zomer. Hij haart verschrikkelijk uit. Dit is het resultaat van 5 minuten kammen... Stel dat ie kaal wordt! Straks moet ik een vestje voor um breien. Mag ik wel snel beginnen, want het beestje heeft nou niet echt het formaat van een chiwawa! (Vraag ik de breibloggers wel of ze de sokken voor hun rekening willen nemen).

14 opmerkingen:

  1. Aha,de verhaarperiode is bij jullie dus ook aan de gang.
    De herders van ons zijn ook al druk bezig Indy de wolfsgrauwe herder heeft s’winters een hele dikke vacht en die trekt straks echt een jasje uit.
    Ik pluk ze ook veel het dode haar eruit anders ligt de hele vloer onder telkens van de twee.
    Gelukkig voor ons dat de rest niet verhaart.

    Fijne avond verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als het goed is kan ik het binnenkort eerst voor je spinnen;) en dan denken we wel over een haardkleedje breien ofzo. Alhoewel onze labrador al jaaaaaren voor haardkleedje speelt, komt er hier ook dagelijks zo'n lading haar af. En maar vegen, straks heb ik niet eens tijd om te spinnen.

    groetjes, martine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. *pruilt* Waarom wel een haardkleedje en geen sokken martine?

    Inka/Andre/Martine: Tis dus heel normaal zoveel haarverlies. Dat is fijn. Ik heb het bij sam nog niet zo erg gezien en ik was stiekem bang voor een vervelend bijeffect van z'n tijdelijke chemische castratie...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmm, sokken! Roept u maar voor Sam of Lotus altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een goede kennis van me heeft de haren zorgvuldig bewaart. Daarna voorzichtig gewassen en echt waar; toen gesponnen. In de winter blijft ze in haar prachtig gebreide vest warm door twee jaar hondenharen verzamelen.
    Het kan dus echt Marian.
    De spintster staat hier boven, nu de breister nog.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ghegheh, grappig Gerrie, de breister heeft zich net voor jou aangemeld zie ik. Thanx Angeli!!! Maar een vest van hondenhaar, tjonge, das best wel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb nog 'n baret, gehaakt van hondenhaar dat ik eerst zelf heb gesponnen. Hij is lichtbeige, van de onderwol van 'n tervuerense herder. Wil iemand hem hebben?
    groets,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hemeltje lief, je houdt geen hond over op die manier. ;-) Nou ja, je kunt natuurlijk al dat haar bewaren en er tzt een nieuwe hond van breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Even serieus; dat er nu zoveel haren uitvallen kan ook zijn door de lange kou van de laatste tijd,nou ja maaaaanden. We hebben veel meer moeten stoken en het schijnt dat honden daarna ook veel meer haaruitval hebben. Enne sokken wil ik je ook wel breien hoor! Zelfs wel voor jou;) voor mini muis is het natuurlijk wat sneller.

    groetjes, martine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jeetje, de hele wereld loopt rond in hondenhaar? Heb ik al voor een kapitaal weggekamt Annemarie!

    Goed plan YEH *gaat op zoek naar breipatroon*

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Martine! Ah ok, ja dat is ook wel een goede verklaring natuurlijk, gelukkig maar. En sokken breien??..hmmm kan best zijn dat ik je daar een keer aan houd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat mag! En dit meen ik serieus:) Normaal gooi ik nogal veul onserieus tussen, maar soms kan ik ook serieus zijn:) Maar dat moet je niet altijd van me vragen, dat serieus zijn dan , hè;)

    groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik héb het ooit geleerd maar sokken breien is nooit echt mijn stiel geworden maar ik zie dat er al genoeg vrijwilligsters zijn komt vast wel goed ,Sam gaat geen last krijgen van wintertenen !

    BeantwoordenVerwijderen