Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

zaterdag 26 juni 2010

Wordt wat

Ik heb maar met een half oor naar de berichten geluisterd, maar als ik het goed begreep worden we zondag en maandag langzaam geroosterd in een oventje van 35 graden (zou dat wel kloppen?), als afmakertje geflambeerd met een fikse portie onweer en afgeblust met regen. Heeft wel wat.

Eerst mag de huid even genieten; van al die weldadige warmte. Daarna het oog; want een flinke bliksemschicht is toch werkelijk een lust om te zien en de regen.... tja, mijn tuintje sisselt al van genoegen bij het idee. Alhoewel, meestal gaan dat soort dingen van dik hout zaagt met planken. Sta je tot je enkels in de modder, drijven er bietenlijkjes voorbij, staat de mais in enen tussen de bonen en heeft een plaatselijke windhoos de rest van het groen plat gelegd. Slechts voor de vorm heb ik vanmiddag dan ook de tomatenplanten gezekerd aan bamboestokken. Kan ik mezelf in elk geval niks verwijten....

Anyway, heerlijk buiten gezeten met in elke hand een pen. Zo nu en dan hield ik wat omhoog. 'Mooi hoor', zei Muisman dapper. Hahahahaha, gekke man, heeft ie helemaal niets mee, met breisels! Dus ik wil maar zeggen: liefde is... 'mooi hoor' eruit persen, om een ander een plezier te doen terwijl je denkt... waar kijk ik naar?. En zo hoort het ook!

10 opmerkingen:

  1. ik woon aan de kust in het uiterste puntje van NH,daar wordt het zeker weten geen 35 graden....als we de dertig halen is het heel uitzonderlijk.....ik gok op 25,warm zat voor deze lelieblanke vrouw.

    gr ~Bib~

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jullie boffen toch maar met het mooie weer, hier regen en nog eens regen. We hebben 2 dagen terug de kachel nog aan gehad en van de moestuin hoeven we niets te verwachten want ik ben nog geen groente tegen gekomen die tegen zoveel water bestand was.Maar het gras is wel mooi groen, ha,ha. Geniet van het mooie weer. gr. Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van mij mogen de temp wel ietsje naar beneden,hoor,vooral als je de hele dag op de markt staat te bakken is het niet zo goed voor bep producten.

    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij zeggen samen vanaf de camping: Hijg! We hoorden het nieuws ook. Volgend weekend alweeeeeeeeeeeer...
    Na een voetbal wedstrijd -alweeeeeeeer- gaan we richting een Beek waar Spike in het water kan afkoelen. Het water zal wel even sissen denk ik... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. muis, je lijkt op pipi langkous en das een groot compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahahahahaha, pipi langkous.. hoe kom je daar nu weer bij Linda! Maar ik vind pipi leuk, dus tis idd een mooi compliment :P

    BeantwoordenVerwijderen
  7. en dan te weten dat m.n oudste kleindochter pip heet. gr. Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat vind ik een hele leuke naam Ciska! Hmmm... misschien wat als minimuis een zusje krijgt....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou maar vast beginnen met zwemles voor de bietjes want tropische temperaturen geven inderdaad óók tropische regenbuien ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik was even afwezig,(vakantie) en vraag me af hoe dit afgelopen is! Goed denk ik...want ik lees hierboven geen afschuwelijke verhalen.Over verdrinkingsdood en zo. Of modderbaden!!

    Was zeker loos alarm??

    Bij ons was alles wel de hoogte in gegaan, zulk warm weer, dan willen de plantjes wel!!

    BeantwoordenVerwijderen