Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

zaterdag 17 juli 2010

Blijft je bezig houden

Het is nogal van de waaierige en net uit een ongunstige hoek voor de tomatenplanten. Ze hebben het zwaar en buigen met hun flexibele stelen ver voorover (dacht dat je ze gezekerd had miep, nou idd, maar van een aantal buigt het bamboe gewoon mee!). Eigenlijk 'moonen', ze de wind. 'Waai jij maar tot je een ons weegt, ons krijg je niet klein' en vervolgens laten ze, om dit statement kracht bij te zetten, langdurig hun achterste zien. Ik hoop dat hun zelfvertrouwen terecht is, want de oogst zou best leuk kunnen gaan worden. Wat in hun voordeel werkt is dat ze op een kluitje staan en daarmee wat steun aan elkaar hebben.

Anyway, ik heb de tuinbonen geruimd, zodat de jandijvie buiten kan gaan spelen. zo'n 10 cm hoog zijn de plantjes inmiddels en ik denk dat ik ze los moet laten. Best spannend. Grote tegenstander zal de slak zijn. Er moet maar een hindernisje opgeworpen worden in de vorm van een schuttinkje en daaromheen wat wit zand, aangevuld met regelmatige patrouilles van de burgerwacht. Komt er vast wel iets van de jandijviemannen terecht.

Maar goed, op dit moment regent het stevig. Ga ik eerst maar even mijn eigen boontjes doppen. (update: resultaat 2100 gram gedopte boontjes! Minder dan vorig jaar (had ik toen echt 7400 gram????), maar ik ben er heel blij mee!)

1 opmerking: