Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

woensdag 1 april 2009

Teveel energie

‘Kan het een tikkie rustiger jongens?’, riep ik richting de kas. ‘Hoezo’, klonk het brutaal, ‘jij wilde toch resultaat!’, en de zaadjes brulden onverminderd hard de grond uit achter de glazen raampjes. Buiten zag ik verdeurie ook nog een kapucijner of twee. Blijmakende zaken natuurlijk.

De energieafrekening kwam binnen en zoals verwacht spelen we bijna quitte. Toch zou het leuk zijn om wat te bezuinigen, dus speur ik al geruime tijd op het web naar tweedehands zonnepaneeltjes. Maar die markt is helemaal niet groot verdeurie. Volgende week start trouwens de nieuwe subsidieronde voor mensen die een nieuw paneel willen aanschaffen, maar zoals met elke rijksbijdrage het geval is, moet je dan aan allerlei voorwaarden en regels voldoen. Begrijpelijk, maar daar hebben we nou helemaal geen zin in eigenlijk. Zit er niks anders op dan door te blijven zoeken eej!

Om het plaatje compleet te maken, zeur ik ondertussen Muisman aan z’n kop om een windmolentje voor me te maken. ‘Kijk Muisman’, zeg ik , ‘deze mensen doen het ook!’ en laat een weblog zien waar de komende tijd een eigen windenergiecentrale (nouja, centrale…. ) gebouwd gaat worden. Superleuk natuurlijk. Wil ik de persoon in kwestie op het hart drukken er iets moois van te maken, dat inspireert en dan krijg ik er vast ook één!

5 opmerkingen:

  1. De zaadjes brullen de grond uit. Kijk, bij zo'n zinnetje word ik zo blij, dan vergeet ik helemaal dat mijn tuin momenteel een troep is omdat ik veel in België vertoef. De liefde, ach de liefde...

    Zo'n windmolentje zou ik ook wel willen. Maar ik ben niet handig. Waren er maar eksters die er eentje verkochten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Mamma Muis,

    Het windmolentje vorderd gestaag. Vandaag was eigenlijk wel een goeie dag om het even te testen met z'n nieuwe lagers. Maar helaas, er was een groei-check die ik wilde laten uitvoeren als cadeautje aan mezelf. Ongelooflijk wat die mensen bij het CLI kunnen....

    Mocht het nou allemaal heel goed lukken en werken en ik heb er net zo veel plezier in als nu dan is het misschien nog wel mogelijk dat ik er ook eentje voor jullie maak... Tegen kostprijs (-:

    Groeten,

    Andreas

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Andreas, Groei, das ook energie hè :)
    Ik volg de bouw met interesse!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ken je het CLI? Echt wonderbaarlijk wat je daar allemaal uit kunt halen. (-: (http://www.cli.nl). Tis wel 'n tikkeltje ver weg... In Utrecht. Maar vooruit. Mijn groei was inderdaad vol met groene energie. Nu de tuin nog ((-:

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niets over windmolens (misschien wel een idee voor mijn ouders in de tuin trouwens). Wel ONTZETTEND BEDANKT voor de gave vlaggetjes.... Jeetje wat zijn ze leuk zeg. En bedankt voor de leuke kaart voor kindlief

    BeantwoordenVerwijderen