Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

vrijdag 15 mei 2009

Regen, alleen 's nachts graag en met mate

Heb afkickverschijnselen. Moest vandaag van alles en nog wat en kon daardoor niet in de tuin rotzooien. Nu ben ik vrij, maar regent het kneiterhard en is naar buiten gaan niet echt een optie.

Heb een beetje vrees voor de moestuin.... Als ik landbouwer was geweest van beroep, zou ik binnen de kortste keren zenuwpatiënt zijn. Die afhankelijkheid van het weer, weten dat je aardappeltjes liggen te rotten in de klei, of een storm die een compleet graanveld (net voor de oogst) plat legt. Niet mijn soort spanning.

Ik zei dat eens tegen een boer. Die snapte het wel, maar vertelde dat tegenover de downs toch ook wel weer meevallers stonden en dat het vaak ook gewoon losliep zeg maar. Ennuh..... dat boerenbedrijven tegenwoordig de beschikking hadden over computers met toegang tot gedetailleerde meteorologische gegevens, waar men het beleid op kon afstemmen. Hij zei vast nog meer, maar dat ben ik vergeten. Ging over Europese regelgeving geloof ik. Daar kreeg deze man nou uitslag van.

Terwijl ik dit schrijf, wordt het weer wat rustiger buiten. Mooi zo. Ken er nog één die dat leuk vindt. Hij is wit en houdt van voetbal.



fotorip

1 opmerking:

  1. Boeren zijn dan toch nog steeds meer één met de natuur he... daar kunnen ze zich min of meer gelaten aan aanpassen, maar aan die REGELTJES!!!???

    BeantwoordenVerwijderen