Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

donderdag 2 juli 2009

Miffy, is een leukerd hoor!


'Oma, wat doe jij daar', vroeg Minimuis nieuwsgierig, terwijl ze naast me op de bank lag te gymnastieken. 'Oma is ff aan het laptoppen joh', antwoordde ik en typte nog wat zinnen. 'Mag ik dat ook oma?', ging Minimuis verder, al buikdraaiend en beentrappelend. 'Nouwwwww, uhhhh....' Tjonge, nooit leuk om te zeggen natuurlijk, maar ze was er gewoon nog te klein voor. Dat moest ik dan misschien maar zonder omwegen vertellen eej, dus dat deed ik... bijna..... want ik bedacht me net op tijd dat ze best even naar het schermpje kon kijken!


Dus ik zei; 'Je mag wel even joetjoepen als je dat leuk vindt'. 'joetjoepen?', kraaide de kleine trol opgetogen, nou, dat wilde ze wel. 'Wat moet het worden?' informeerde ik, maar dat had ik net zo goed niet hoeven doen, want natuurlijk wees Minimuis op haar Nijntje knisperboekje. Afijn, toen zochten we bij joetjoep op het witte konijn en kwamen zelfs al doorklikkend zomaar in Japan uit, bij een oosterse Dick Bruna spruit (zonder ogen als streepjes) met de naam Miffy.

Nou... Minimuis vond het geweldig. Ze lag heel ingespannen te kijken, maar volgens mij zeker zo gefascineerd te luisteren naar de mysterieuze klanken die uit het luidsprekertje kwamen. Nouja, als ze later Japans wil studeren, weten we hoe het komt :P

3 opmerkingen:

  1. Gezellig samen joetjoepen??????

    Voor je het weet spreekt ze Japans tegen je!En dan sta jij met de mond vol tanden!Ik zou ook maar vast beginnen, die kids van tegenwoordig spreken hun talen al vroeg!
    Invloed van de kompjoeter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne oma heeft die kleine toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja zó is oppassen een fluitje van een cent natuurlijk !

    BeantwoordenVerwijderen