Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

vrijdag 3 juli 2009

Waar blijft het nou?

We waren er klaar voor Muisman en ik. De loodzware regenjas, inclusief beertje Paddingtonhoofddeksel en de lieslaarzen hingen paraat. Indien nodig zouden we de voorspelde hagel, regen en storm wel effetjes trotseren om maisplanten te zekeren, voorbij drijvende buurmannen te ankeren, of weet ik wat voor reddende zaken te doen... nou, drie druppen en een bescheiden rommeltje ergens ver weg. Meer werd het niet. En we hadden nog wel een tent gebouwd van stokken en zeil om de pepervelden te beschermen... tssss... Dat wordt gewoon sproeien vanavond als je het mij vraagt (stiekem wel blij hoor, want er is behoorlijk wat overlast links en rechts, zag ik in de krant).

Had ik al gemeld dat ik eergisteren en de dag daarvoor ofzo, 12 courgettes geoogst heb? Durfde ze niet langer te laten zitten, want er waren de afgelopen tijd wel erg veel slakken onderweg. Ben van een stuk of vijf momenteel een heul lekker soepje aan het maken. Samen met knoflook, parmazaanse kaas, de verse peterselie en basilicum wordt dat een smaakvol maaltje!

Oja, voor ik het vergeet. Merkwaardige zaken heb je toch. Er vliegt hier een vogel rond die altijd hetzelfde deuntje zingt. Ja,ja,ja, hoor ik jullie zeggen, vogels fluiten allemaal zo'n beetje gelijk, dûhhuh. Nou, dit is toch wel een heel aparte jongen hoor. Eerst dacht ik, wat is dat toch voor liedje en humde mee. En toen... in enen wist ik het. Die vogel zingt de eerste stukje uit 'Barbie girl', van Aqua. Die hadden met dit nummer een hitje... 'I'm a barbie girl' fluit dat beest en dat honderd keer achter elkaar! Echt wel rete-irritant hoor!!!

update: sproeien hoeft toch niet hoor! kleine staart meegekregen :P

1 opmerking: