Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

dinsdag 21 juli 2009

Overal dringen


Lollige kleurtjes en vormen hebben die pepertjes toch hè. Dit is een overzichtje van de soorten die ik in de kas heb staan. sommigen lopen rood aan (van ergenis denk ik, vanwege de tomatensoap in dat glazen durpke). Anderen hebben meteen de kleur die ze zullen houden tot hun dood (in een muizenmaag bijvoorbeeld), paars, of geel. Die lange pieren worden volgens mij ook nog geel.



Dit zijn de paprika's, sommige zijn al bijna 8 cm. Ben benieuwd hoe groot ze uiteindelijk gaan worden en welke kleur ze aannemen. Het is trouwens dringen in de kas met al die planten, dus ik zachtjes aan een beetje op zoek naar een tweedehands exemplaar met wat gebroken ruitjes ofzo, voor een klein prijsje en dan ook graag een beetje in de buurt. Moet je geen haast hebben. Nou, heb ik ook niet, want laten we wel wezen..... het is nog lang geen voorjaar.

Anyway, de hoofdfilm van vandaag gaat over Sam en het feit dat ie nogal een buffel is op z'n tijd... hmmpffff... (12 seconden).

3 opmerkingen:

  1. Wat een kleur in je kasje !!! Die bolletjes zijn leuk ! En die gele zijn al meteen geel?? Dacht altijd dat alles eerst groen was, en dan pas verkleurde!
    Ik heb dit jaar pas voor de eerste keer enkele andere soorten. De gewone huis/tuin/keuken soorten had ik eerder altijd!

    Word wel een echte filmster zo...dat witte monster van je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die gele zijn idd meteen geel en die paarse ook..uhm... meteen paars dan hè. Tis een leuke kweek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar kan geen regenboog tegenop hé!
    Sam kan weer prima uit de voeten ,dat is duidelijk !

    BeantwoordenVerwijderen