Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

vrijdag 11 september 2009

Voogdij

Ik heb de tomatenplanten uit de moestuin bij hun kladden gepakt en kaalgeplukt. De dames hadden er overduidelijk geen zin meer in. Het kroost werd verwaarloosd en de eigen verzorging liet ook te wensen over. Geel verlept blad en kromme ruggetjes. Tja, dan moet je ingrijpen denk ik. Sommige tomaten begonnen duidelijk te lijden onder de situatie. Nu heb ik twee en een halve kilo groene vruchten onder mijn hoede die langzaam een beetje kleur op de wangen moeten krijgen....

Ondertussen 'de afvalligen' van vandaag tot appelmoes verwerkt en een afwasbak vol pruimen geoogst. Straks ga ik muffins bakken van dit recept en ook nog maar een keer de pruimentaart/cake van een paar dagen geleden, was zomaar op....! Ik vroeg me trouwens af, kun je cakes en muffins invriezen? Vast wel, maar voor de zekerheid vraag ik het toch maar even hier!

Anyway, ik ben wat je noemt lang en slank, maar ik maak me zorgen of ik dat nog ben na dit tuinjaar (uhm, slank dan hè, je hoort zelden dat iemands lengte krimpt van een overdaad aan cake en koek eej)... je went aan een voorraad baksels in de trommel, echt waar! :P

6 opmerkingen:

  1. Mijn eerste inval was: nee, gebak kun je niet invriezen. Maar in de Super kun je ook volop ingevroren taarten e.d. kopen, en dat smaakt na ontdooien toch heel best. Maar eigen maaksels? Gewoon proberen zou ik zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees hier een uitnodiging, hoor!

    Mijn ervaring met invriezen is niet zo goed, maar dat kan ook komen omdat we dan weer vergeten wat er ook al weer onder die folie zat. En dan na een jaar is het smakelijke er toch wel een beetje af...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn schoonmoeder bakt ook wekelijks een cake of vier. Die gaan vrolijk de vriezer in voor visite of schoondochters die op bezoek komen ;-) Ik zou het gewoon eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga het proberen mensen! maar deze serie eten we nog maar even op.. ennuh bustani, bij groningen rechts af en dan op de geur van versgebakken cake af zou ik zeggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Was er niet iets als ....ieder pondje komt door het mondje? Nou ja , boven een bepaalde leeftijd kun je "een pondje meer "toch lastiger tegenhouden .Het goede nieuws is dat rimpels het dan moeilijker krijgen .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kom me weer even aanmelden.......de vakantie zit er op !
    Tjonge jonge wat is het hier koud ! Bbbrrr..ik had geloof ik veel beter in Portugal kunnen blijven . Daar was het tenminste lekker(te) warm!!!

    Cake kun je prima invriezen hoor !!Wel goed verpakken anders krijg je er een raar smaakje aan!!

    BeantwoordenVerwijderen