Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

zondag 27 september 2009

Voorraadje

Ik heb eindelijk weer ruimte (en licht) in mijn koelkast met het verdwijnen van twee enorme Ceetjes*, wat zeg ik CEEEEEES,ze waren wel 40 cm denk ik, richting jampan. Jampan lees je als sjempan, begrepen jullie wel hè. In die enorme pan dus,werden de CEEEES omgesmolten tot ZEVEN potjes courgette/citroen/sinaasappeljam. Dus voorlopig kunnen we vooruit!

Daarna waren de pruimen aan de beurt. Alle rode lantaarntjes die er nog hingen, verdwenen uit de boom en ondergingen na het verwijderen van de pit hetzelfde lot als de Ceemannen. 5 grote potten vol pruimenzoet leverde het op. Ze moesten zo langzamerhand wel verwerkt hoor, want de vruchten waren rijper dan rijp inmiddels. Afijn, voor mensen die eigenlijk vrij weinig jam eten zitten we er (alweer?) warmpjes bij zal ik maar zeggen...

*Courgettes

5 opmerkingen:

  1. Heb je dan nu ook een sjemverknettering? Die met courgette kende ik nog niet. Mocht je een keer met het totootje in de buurt langskomen wil ik wel een potje van je kopen (in het kader van terugverdienen van). Zo te lezen werkt blogger dus weer. Ga ik ook wat schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had bijna een blogverknettering, maar das wat anders. Tis een lekker sjemmetje Christel, dus een goeie koop :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zou er een "zoetekouw" voor worden als dat zo allemaal leest !Lijkt me best heleboel werk met die potten !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Jij was ijverig. Heel veel jam eetplezier hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou hier wordt helegaar geen sjem of jam gegeten.
    Maar we hebben een rijke druivenoogst.
    Die halen dan weer niet de fles :-)

    BeantwoordenVerwijderen