Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

zaterdag 17 oktober 2009

En het werd warm!


'Zo, dan zal ik nu maar eens even een vuurtje stoken', riep Muisman verheugd nadat hij de houtkachel had schoongeblazen met behulp van de compressor. Buiten hoor, anders zou het hier in huis de rest van het weekend aardig mistig zijn geweest. Maar hij moest nog even wachten, want inmiddels was de kamertemperatuur opgelopen tot 20 graden. Dat heb je al snel met een lekker zonnetje op ramen aan de zuidkant van het huis.

Maar als Muisman het stoken in de kop heeft, dan heeft ie het niet in de kont zal ik maar zeggen. Dus daar ging de stoere pyromaan, gewapend met een grote gietijzeren pot vol administratie die het daglicht niet langer mocht verdragen (tja, dat laatste vond ik nou eens leuk om op te schrijven, maar waren gewoon wat ouwe rekeningen en verslagen met persoonlijke info enzo... nôh, het eerste was ook leuk om neer te zetten hoor)

'Ik denk dat ik dan maar even deze dingen in de buitenkachel ga opfikken', riep ie enthousiast over zijn schouder en verdween naar buiten met Sam in zijn kielzog. Die houdt ook wel van wat actie (tsss, vertel eens wat nieuws). Lekkere knullen zijn het toch. :P

Anyway, heerlijk dat er vanavond weer vlammetjes zullen uhhh.... vlammen, flikkeren... te zien zijn (kan ook)achter de kachelruitjes. Ben benieuwd wie van al het beestenvolk het eerst binnen een straal van een meter, het lijf gaat neervlijen met het verstand op level coma. Moeten ze wel opschieten trouwens, anders ligt er al een enorme muis!

3 opmerkingen:

  1. Heb het altijd jammer gevonden dat we geen open haard in huis hebben. Er is ook geen rookkanaal, dus ik droom verder!
    Dat word voor jullie dus genieten vanavond!Gezellig hoor!!!En leuk meegenomen in deze dure tijden!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schrijf je toch heerlijk, Muis, zo leuk om te lezen. Lekker he, zo'n kacheltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh... heerlijk hé zo'n vuurtje enneh.... mannen spelen nou eenmaal graag met vuur ;-)

    BeantwoordenVerwijderen