Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

donderdag 7 januari 2010

Eierbeton!

Er lag nog een zak aardappelen onder in de kast. Die was ik glad vergeten! Leuke woordspeling hè, zo met dit weer.. hum... Afijn, in het kader van niks weggooien (ga mijn blog hernoemen 'niksweggooien.blogspot.com, of had dit al 'ns gemeld) trad het noodplan in werking: Hoe gebruik ik zoveel mogelijk aardappelen in zo min mogelijk gerechten. Nou das simpel! Eierpureeeeeeeeeejjjj!

Een recept uit de keuken van Muismans kant. Je neemt een grote hoeveelheid gare aardappelen, kookt een portie eieren (8-10, wat jij wilt). Maakt puree van melk, zout, peper, mayonaise. Stampt de eieren er door en voila, je hebt een maal waar de gemiddelde bouwvakker jaloers op zou worden. De één doet er voor de smeuïgheid boter op, de ander appelmoes en weer een ander eet het zo. Je kunt er ook kaas doormikken! Of ga los met kerrie. Alles wat combineert met pieper en uf is o.k.!

Bewaren is zeker een optie, al verkleuren de eieren soms een beetje en dat ziet er minder lekker uit. Maar als je geen watje bent hoeft dat niet een probleem te zijn. Of je maakt er in de oven een krokant kaaskorstje op. Nou en als je een restje niet wilt, dan kun je er nog wat voegen mee dichten ofzo. Staat als een huis, dat spul.

Jaaaaahhhh, ik heb er zin an!

6 opmerkingen:

  1. Wat een helder plan! Ik denk dan ook aan kruiden als peterselie, of dragon. Misschien lekker met asperges? Of een tomaten-komkommersalade? Met een stukje vis erbij, bedenk ik me... gegrilde zalm of forel...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Favoriet van onze kids ;) Kiezen ze altijd als 'omamol' op bezoek is, verse appelmoes erbij en je hoeft de eerste 24 uur niets meer te eten. Tjonge wat lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. libra, hoe meer je erbij eet, des te minder aardappelen gebruik je... dakanniehè

    Ha een eilandmol.. en maakt de oma ze zelf? want die kan het natuurlijk als geen ander!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, oma maakt het altijd zelf, ik waag me er niet eens aan! Ze gebruikt trouwens bij ons geen mayo maar boter en een snufje nootmuskaat (maar met mayo lijkt mij ook wel weer heel erg lekker!).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken het gerecht niet en kan me er eerlijk gezegt ook hélemaal niets bij voorstellen .Misschien eens héél voorzichtig een peipklein oven schoteltjes maken ,ga ik over denken .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit klinkt me onbekend, maar lekker in de oren. Binnenkort maar eens proberen. Voor vanavond weet ik al wat ik ga doen met de aardappelen; stampen met andijvie. Lekkah!

    BeantwoordenVerwijderen