Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

zondag 24 januari 2010

Naar, met hoofdletters en een uitroepteken

Gisteren nog even bij een hapsnavel gekeken als mogelijk vriendje voor Sam. Dat was geen succes. Een mager beestje op een flatje met een moeilijke voorgeschiedenis als ik de verhalen zo hoorde. Moest ook nog overgeven terwijl wij daar waren.

Heul hoog zieligheidsgehalte zou ik willen zeggen, al zaten ze maar op de eerste verdieping. De bazin vroeg een megaprijs. Nou, dat leek echt helemaal nergens op, volslagen buiten proportie. 'De helft wil ik je geven', zei ik in de stille hoop het beestje te kunnen verlossen. Maar daar kon geen sprake van zijn, zei de eigenaresse en kwam met het zoveelste vage verhaal.

Tjonge, wat een afknapper. Lotje, die zelfs met haar roze bril het positieve niet kon ontdekken, was mee. We zaten de hele terugweg te zuchten. 'Er was al iemand die ook interesse had en het beestje kende, maar ze had gewacht omdat ze al een afspraak had met ons', vertelde de vrouw nog. Ik hoop van harte dat die persoon bestaat en dat hij of zij dit kleine hapsnavelvrouwtje weer wat in de steigers gaat zetten.

5 opmerkingen:

  1. Dieren met "een moeilijke voorgeschiedenis " bbbrrrr... dat is nou precies wat je niet moet hebben ! Zielig voor het beest natuurlijk want dáár komt waarschijnlijk niets van te recht !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nouw... heb mail en foto's ontvangen van het Spaanse asiel waar wij onze Kyra vandaan hebben: zij kampen met een overstroming en hebben behoefte aan opvang, dekens, enzomeer. Hartverscheurend ook. In welke bocht ik mij ook wring, ik kan gewoon niets DOEN!
    De dieren zijn dan altijd weer de dupe he...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een beetje aandacht en liefde doet wonderen, ook voor dieren met een moeilijke voorgeschiedenis. Wat zou dat beestje een heerlijk leven toegemoet gaan bij jullie. Ik hoop stiekem dat die mevrouw je toch nog gaat bellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héél naar, jammer dat er zulke mensen bestaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn moeder heeft een voorliefde voor dieren met een voorgeschiedenis, zo heeft ze de huidige doberman via doberrescue. Daar betaal je een faire prijs, maar de organisatie kijkt ook of je voldoende ervaring hebt om de hond te "managen".
    Sommige mensen zouden echt geen dieren moeten nemen...

    BeantwoordenVerwijderen