Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

woensdag 10 februari 2010

(w)honderbrein

Ik snap soms niet wat honden nou wel of niet snappen, snappen jullie dat? Nee? Nou kijk, het zit zo: Sam kan honderd keer over de ijslaagjes op de straat lopen, of op de oprit, of waar dan ook, maar elke keer zwabbert ie als een pasgeboren Bambi alle kanten uit. Gladheid, daar begrijpt ie geen jota van. Eerst mocht het beestje na het uitlaten aan de achterkant de tuin in en dan rende hij binnendoor naar de oprit aan de straat. Ik ging buitenom. Deden we wie er het eerste was. (huhuh, hij zal me eens laten winnen) Nou, nadat gijsglibber maar ternauwernood ontsnapte aan een tweede botbreuk, zijn we daar voorlopig maar mee opgehouden.

Maar nou anders wat. Op de sloten ligt heul veul sneeuw. Bepaalde stukken zijn niet helemaal safe. Daar zitten holtes, waar je doorheen kunt zakken. Op andere stukken kun je rustig overheen banjeren. Sam komt nooit op de zwakke plekken, maar gaat uit zichzelf alleen rondrennen op de veilige gedeeltes. Waarom snapt ie dat nou wel! Dat snap ik niet, maar dat zei ik al. Zijn we weer terug bij het begin. Mooi.

3 opmerkingen:

  1. Tja, wie neemt er dan ook een hond? Oh ik. LOL Weet je, als ze zo eenvoudig te snappen waren dan had iedereen er een.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou we hebben hier een kat kunstjes geleerd waar mensen van opkijken, zal er eens over (laten) bloggen..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eyra heeft tot nu toe maar één keer een slippertje gemaakt , verder lijkt ze óók heel goed te weten waar ze het beste kan lopen , ze lijkt het ook te snappen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen