Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

vrijdag 23 april 2010

Prielen en prutten, das niks

Ik ben er voor gaan zitten, maar niet veel later weer heel snel opgestaan. Sodeknetter wat een vervelend werkje is dat toch, het uitplanten van inieminiezaaigevalletjes. Echt, dan komt je ware aard *lees ongeduldig daar waar het gaat om monotoon priegelwerk* pijlsnel naar boven. Kwetsbaar pieletje lospeuteren uit van die achterlijke molmbakjes, eindeloze hoeveelheid plastic bekertjes vullen met een beetje aarde, nauwelijks ruimte voor je vingers... Tsss, dat moest dit jaar maar eens anders hoor!

Gelukkig kwamen vader en moeder Muis met een grote stapel gebruikt hout aanzetten. Daar kon ik best wel eens een bak van timmeren, wat zeg ik, wel TWEE! Per bak vier planken aan elkaar, geen bodem, maar wel een stuk zeil om het water wat binnenboord te houden en dan hup, de kas in. Hè, hè, stukken beter!!

Nou heb ik nog wel wat plantjes over. Die moeten nog ff in een wat kleiner potje, tis om weg te geven namelijk en daar doe je het natúúúúrlijk graag voor (knor). Zelf heb ik van alles 6 exemplaren en de rest kan naar de liefhebber. Ik denk aan LOT en ook aan SPINNENWEBBEN natuurlijk. Dat wicht is net gestart met bloggen. Trouwens weefvrouwtje nou ik het toch over je heb: even een verzoek. Als je deze kant op komt, neem je dan een emmertje (niet meer hoor!) paardenmest mee? Zou mijn meloentje erg waarderen eej!

Anyway, ga ik nu even wat tuinboonplanten in de grond zetten... Latur!

4 opmerkingen:

  1. Ik begrijp meteen waarom we al een week niets van je gehoord hebben, Net zoals ieder ander druk, druk, druk, met het inzaaien enz. vd moestuin. We moeten toch wat doen wil het eten niet alleen maar dagelijks brood zijn. We hebben vandaag hier ook wat pinda,s geplant, ben benieuwd hoeveel we vd winter te knabbelen hebben. gr. Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, kom maar op!!!!!!!!! Een heule grote tuin die nog gevuld moet worden. Ik word een beetje zenuwachtig van het wachten totdat er iets boven komt daar. Zou ik de kunst van het zaaien verleerd zijn???? Zanderige grond is by the way heel wat anders dan de bekende klei.. Kan ook een factor zijn. Fijn dat jij met wat mooie plantjes op den proppen komt. Is er nog hoop...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja jammer dat ik niet om de hoek woon ,al heb ik géén groene vingens ...ik heb wél veel geduld met klein gepruts ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie manier om het weekend mee te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen