Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

donderdag 13 mei 2010

Wat wisselen, bonen, bonen, bonen!

Terwijl ik nog even naar buiten liep om een kiekje te maken van de moestuin, of liever gezegd de afwezigheid van moes in de de tuin, vroegen de achterblijvers zich af waarom ze niet mee mochten. Zielig hè.

Maar goed, er is nog relatief veel zwart te zien. De zaaisels zijn nog errug klein. Hopelijk wordt het binnenkort wat warmer en brult alles alsnog de grond uit! Vandaag weer wat dingetjes in de bodem gestopt. Buiten wat bieten, komkommer, peulen, bosui en in het kasje nog wat courgette. Dit tweede moestuinjaar worstel ik wat met het fenomeen wisselteelt. Ben nogal van de bonen namelijk. Alles wat peulvrucht is eet ik graag en wordt volop gezaaid. Tja en dan valt er weinig te wisselen in het tuintje. Misschien maar wat extra bemesten komend winter Zou zo'n stukje grond zich daardoor in de luren laten leggen? Hoop het maar.



(Ter info: nieuw blog bij Bloggers for Kiva)

8 opmerkingen:

  1. Volgens mij ben je meer IN de bonen, hihi. Tja, die wisselteelt, ikk hou mij daar ook niet al te strak aan maar toch wel een beetje want het klopt wel. Ben zelf van de erwtjes (peul, erwt, capucijner en siererwt) en die kan je toch echt niet elk jaar op dezelfde plek zetten want dan wordt het tobben.

    Mooie foto van je stel rakkers!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. balen dat het weer niet echt mee werkt de laatste dagen.

    mooie foto van de dieren.

    fijne avond verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zitten ze daar gebroederlijk! Een schattig plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach nou, dat ze nou niet mee mogen!
    Leuke foto!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sneu hoor, zo'n achtergestelde dieren, hebben ze het nummer van de dierentelefoon? Je hebt een pracht stukkie groententuin overigens....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke foto van je beestjes! En je tuin ligt er wel lekker strak bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben nog helemaal in de bonen van die leuke beestenboel voor het raam ;-)

    BeantwoordenVerwijderen