Ben je blogger of bloglezer en fan van KIVA? Word dan lid van het open team 'Dutch Bloggers for KIVA'!! info? Zie link in de side bar of mail me (zie profiel)WE ZIJN AL MET 17!!

vrijdag 19 maart 2010

Graaf , kap, scheur en plat ging ie!

Het boompje rechts op de bovenste foto heeft het leven gelaten. Heb je um niet horen snotteren? Ik wel, maar ja, wie wat wil bereiken in het tuinleven moet soms wreed zijn. Kill your darlings eej! Nee, tuurlijk was het een lief dingetje met een mooi toefke op de kop, maar hij gaf zo langzamerhand heel veel schaduw op de groentetjes en er eronder wilde ook niks groeien. Tja...

Waarschijnlijk is een appelboom hetzelfde lot beschoren. Vind je dat niet zonde, zei Muisman. Ja, dat vind ik wel, maarrrrrrrr ook deze jongen neemt veel zon weg in de moestuin. En we hadden afgesproken dat het een dwergappelboompje zou blijven. Je mag mee naar huis, zei ik destijds tegen het kleuterstammetje, onder voorwaarde dat ik zonder ladder je vruchten kan plukken. Ja,ja,ja, geen zorgen, werd mij verzekerd. Nou, als dit de dwergensoort is, dan vrees ik voor de reuzenvariant. Ennuh, ik heb nog twee andere appelbomen en dat is eigenlijk meer dan genoeg. ALs ze nou 'ns een soort op de markt brachten die elke week een kilootje of twee opbrengst gaf... Neuh, het moet met karrevrachten tegelijk. Das leuk hoor, maar vooral bij een ander en dat die dan tegen je zegt ; 'zeg, wil je misschien een doosje appeltjes mee?''

Maar dit allemaal terzijde. Sam lijkt iets beter nu. Na een shot bij de dierenarts (dat is dan 104 euro, dank u wel) lijkt de infectie bedwongen. Tenminste dat is de voorlopige diagnose.. Of gewoon wat verkeerd gegeten, kon ook...

In het omgehakte boompje zat trouwens een verlaten nestje. Kon ik Sam mooi mee troosten. Kijk 'ns knul wat een mooi wit en lekker warm isoleerlaagje in dit mandje zit! Mede mogelijk gemaakt door Hapsnavel BV. Leuk niet!

3 opmerkingen:

  1. Bij ons zou slechts één appelboom de gehele tuin overdekken dus ik kan wel meegaan in de wens om "handzame " appelboompjes te ontwikkelen !Leuk zo'n hapsnavelnesje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer maar helaas!!

    En het klopt nooit...altijd word alles veel groter als er bij aankoop gezegd word!

    Ze kunnen natuurlijk zeggen wat ze willen, na zoveel jaar ga je toch niet meer klagen !!
    Ofwelsoms??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ik heb hier een Druif die ik terug kan snoeien. Maar ja het weer tussen kerst en oud & nieuw werkte niet mee. Nou maar hopen dat de schutting groot genoeg blijkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen